Познат лекар до родителите: „Единствената работа на детето до 10 години е да игра“

Д-р Ранко Рајовиќ беше претседател на Светскиот комитет на Менса за надарени деца.

Истражувањето спроведено тогаш покажа дека голем број деца кои имаат потенцијал да развијат талент, често нема да го развијат бидејќи немаат стимулативна средина. Само три од дваесет талентирани деца го користат својот вроден потенцијал.

Надарените деца често зборуваат порано и покажуваат ран интерес за животните, енциклопедиите или географијата. Таквите деца имаат желба да научат многу. Доколку родителите не покажат интерес и не ги поддржуваат таквите деца, нема стимулација.

Кога родителите често немаат време, ги пуштаат децата да гледаат телевизија, а стимулација нема. Ова создава интелигентно дете кое не може да седи, да учи или да чита повеќе од пет минути. Овој проблем се нарекува хипервнимание. Рајовиќ истакнува дека ако детето до 3 или 4 години го совлада говорот, што е најтешката работа во животот на детето, тоа значи дека може многу повеќе ако има добри методи за поттикнување.

Тој истакнува дека учењето нови работи за децата е извор на среќа. Кога детето ќе сфати дека научило нешто што претходно не го знаело, се ослободува ендорфин, хормонот на среќата и детето се радува. Треба да го научиме детето на симболи за да научи да се поврзува, а кога детето ќе научи да ги поврзува работите тоа се нарекува конвергентно размислување.

Следното нешто што детето треба да го научи е само да поставува прашања кои бараат од него да ги поврзе работите. Ова се нарекува дивергентно размислување. Тој исто така истакнува дека детето кое е интелигентно не мора нужно да биде надарено. Само кога ќе се развие интелигенцијата, детето почнува да размислува различно, а потоа развива надареност.

Д-р Рајовиќ истакнува дека на детето му се дава енергија да се движи и дека тоа е негова потреба, да биде во природа. Ако детето не е во природа, ќе се движи низ дома, ќе скока, ќе се качува, па родителите често велат дека детето е хиперактивно. Не е хиперактивно, туку има потреба од движење што му се одзема бидејќи не е надвор.

Кога на детето му ја одземаме можноста за движење, го спречуваме неговиот развој. Единствената работа и обврска на детето до 10 години е да се движи и да игра. Родителите често сакаат веднаш да го решат проблемот со досадата кај децата, па му дозволуваат да гледа цртани или да игра игри на телефон со часови.

Во ред е децата да гледаат цртани, но за кратко, а повеќечасовното зјапање во телефонот треба целосно да се прекине. Нашите деца не се движат доволно и повеќето од нив имаат рамни стапала кога одат на училиште поради недоволно движење. Ние самите создаваме неспособни деца.


Извор: infpult

Фото: unsplash